Mina egna Heliumballonger ... Jag 49 år och 355 dagar

Hej kära ni <3

Nu har det fått för fullt i flera dagar. Jag har haft semester sen i torsdags och nu är det tisdag.
Ändå har jag inte hunnit skriva något här.
Danskurs i helgen somvar så kul men så kul i stugan med mitt goa kompis team oxå.
Hjärnan har dock poppat idérpå högvarv men nu så får jag göra två av dem som snabb bloggar (Hinner inte läsa rättstavning osv...)

TACK vill jag säga till er som kommenterat mitt inlägg om känslor (HÄR)

Alla kommentarer och gillan på facebook men även de här på bloggen. Det värmer så gott även om jag redan i fredags fick en down och tänkte lägga ned detta. Jag fick då frågan VRFÖR bloggar man egentligen kan du fatta?!?!?!!
men härligvän till mig sa... "Vill du blogga och skriva som du är så bra på så ska du öra det.Som stenmark sa man kan inte förklara för någon som inte förstår. Du är bra!"
så tänkte men vad f-n jag tycke det är kul jag fortsätter <3
Jag har svarat alla på era kommetarer men ni glömmer fylla i namnet därdet står"Anonym"och mailadressen för att få respons att jag svarat på mailen. Ja du Per rättade ju till :-) <3
 
Nu tror jag att börar med inlägget om idag.
 
 
 
JAG har köpt mina egna första heliumballonger.
Jag har akdrig ägt en egen Heliumballong. Jag minns när jag var liten så tror jag inte de fanns. Sen när de kom var jag för stor för sånna men min lillasyster Emma fick.
 
 
Trassligt i bilen blev det
 

Jag ju köpt till barnen och kostat på dem allt möjligt till kalas ody  sällan har jag unna mig själv lite extra.
 
Linnéa min dotter sa när hon fyllde 20 och
hade guldfärgade att mamma när du fyller 50 ska du har rosa.

Hm... dagen närmar sig med stormsteg och jag skulle för se så där 2-3 veckor sen ringa och boka ballonger...glömde... KOM dit idag... tror ni det fanns på Party Land...? SLUT!!! Dumma klantiga jag...
Jag kunde fått en silvrig FEMMA och rosa NOLLA ....
-Näääe... men såååå fina ballongbuketter och en sån fin 50 års ballong i svart med rosa och silverglittrig text.... ÅÅÅÅH den köper jag med latex ballonger i matchande färger.

Dessutom passar de färgerna min fest tema på skärtorsdagen SKÄR...  färger som rosa gitter svart och vitt.
Min nya klänning är oxå i dessa färger 
 
 
matchande eller hur ;-)

Så ringer jag Linnéa och faceti-ar med henne (inklusive hennes bildklass på fotoskolansthlm... Hon sitter där och skriver ut Selfiesbilder åt mig.
....jag märker hur besviken hon blir. Siffror är mycket roligare och sååå stora. 
Hm...
Vad gör mammisen?Jo hon gör Linnea glad för på Panduro hade de siffror (om än i silver) köper dem... 
sen går jag till Party-huset och köper ballongbuketten där som jag älskade.
Skippar glittriga draperiet och köper extra ballonger stället.

Det blev sååå fint och jag blir sååå glad när jag ser dem. Ler och ler.
MEN de vrider sig undan nör jag vill fota dem.
 

Angående selfiesar:
Nu räknar jag med att ingen av mina vänner läser bloggen så jag kan skvallra lite.

Jag tänkte göa en stor pappdocka med mig själv eller möjlogen sån de man stoppar in huvudet och har sitt eget ansikte fr mitt elelr mitt ansikte odh en danskavlaje som då blev den andres ansikte. MEN HUUUU vad dyrt...

Så min ideblev istället jag gör selfiepinnar som gästerna kan låna och fota sig med eller bara mingla med.

Det är ju nämligen så att jag alltid fått höra ÅÅÅh vad du tar kort på allt och ÅÅÅH vad du tar selfiesar... OCH så kom selfiepinnen... TJOHO vad kul tyckte jag och inte andra... men nu så har jag då till mitt kalas gjort selfiepinnar.

Jag gjorde ett exempel med självporträtt men ni ser några bilder Linnéa skriver ut åt mig nedan på onsdag eller torsdag ska det klistras och fixas.
 
Jösses ser ut som en uppumpad Hollywood fru i dekolletaget på den högra... haha

Köpt en helhög med pinnar och talrikar att göra selfiepinnar av :-D
Funderar på om jag ska ha en balkonglåda ståendes eller krukor med sand i och trycka ned dem i så länge?

Så har jag handlat en radfri anteckningsbok bok eller två faktiskt har inte bestämt vilen jag ska använda, en polaroid kamera, dubbelhäftande tejp, pennor och stämplar så ska gästerna få ta kort med eller utan mina selfiepinnar och så klistra in i boken pch skriva nån liten rad i boken.
 
 
Typ som på facebook ibland vart träffades vi?
Eller hur känner vi varandra?
Gemensamt minne?
Ja de får välja själva.
Så har jag kvar den som min egen 50 årskalas bok sedan.
<3

Det är så skönt att på något sätt få och orka kosta på sig själv.
Jag har alltid prioriterat barnen eller när jag var gift så var det så kul att ordna sommarkalas för T ett halvår innan min fördelsedag sen när jag fyllde så hade jag liksom tappat sugen så är mitt i vintern är det ju omständigare. Vi ordnade docj ordentliga kalas även på mina födelsedagar.
Nu kommer jag få leva på nutrilett och knäckebröd ytterlgare 1-2 månader men det är det värt.
Gjort det en månad nu men så unnar jag mig kalaset och lite andra saker istället för go´mat.
 
Sparåtgärden med kosten ger ju resultat på min weight training också ;-) 
 
Ett förhandskik på mina nya bålsk¨lar oxå... Lilla till alkofritt och stora till alkohol.
Det blir Hallonmojito i båda och jag har köpt rosa aströglitter att ha i :-)
 

Nu måste jag sluta så jag får till mitt andra inlägg redan inatt kanske.

Så ska jag upp och hämta nyckeln till festlokalen imorgon bitti.

Godnatt på er fina ni <3