Egen tid <3 en märklig tid....

Hej <3
 
 
Idag sken solen på mig från ovan molnen igen <3
Sommaren gjorde sig påmind mitt i snöyran... Den lovade Fjärilar och Humlor i isn trädgård här i Karlskoga. Får nog ta ett besök i sommar.
 

Nu tänkte jag fortsätta att vara lite effektiv med bloggandet. Läste just ett himla bra blogginlägg om att blogga så kör på medmål i sikte :-)
Ni som läser min blogg vet ju vad siktet är...  :-)
 
 
I två veckor imorgon har jag haft egen tid i massor, även om den egna tiden varit totalt bilfri så har ju det fungerat oxå.
Känslan att ha så mycket egen tid är mycket märklig och full av njutning men samtidigt full av saknad.
 
Nu tänkte ni kanske att jag saknade bilen en massa men inte efter bilen utan efter barnen.
 
 
 

Barnen är ju  mest hos mig hela tiden även om Linnéa flyttat, bor inneboende,till Bagarmossen, Stockholm och går på PhotoskolanSthm så är hon hemma varje helg i princip och har även pojkvännen här då.

Pontus pluggar ju på sista terminen på gymnasiet och praktiserar just nu.

Så även om de klarar sig mycket själv är det mycket plock, disk, städ, tvätt, matlådefix mm som sköts omkring dom.

Nu är Linnéa i Barcelona  med PotoskolanSTHM sen två veckor och Pontus har bott hos sin pappa i två veckor (liksom bilen)

Så känslan att  vara ensam hemma är tyst och märklig eftersom jag njuter en massa och tycker livet blev enklare på många vis så saknar jag ju barnen.
 
Bild när första gången bilen försvann ensam med Pontus.... Nytaget körkort i somras <3

Samvetet talar lite med mig och tycker att man får inte njuta av att barnen inte är hemma? Får man det?

Fast jag törs faktiskt erkänna även för dem det för det är ju inte för att jag inteälskar dem utan för att det är rtt skönt att inte behöva tänka på mat till flera stycken, att grejorna stod där jag lämnade dem när jag gick hemifrån eller vaknar?

Diskbänken köksbordet, vardagsrumsbordet är tomt på disk, skräp, smink, tomflaskor osv om jag lämnade det tomt. Tyvärr inte heller avplockat efter mig om jag lämnat kvar något.

En annan märklig känsla är över hur mycket tid jag fått över som jag ibland funderar på vad jag ska göra med...? 
dansa är ju en variant...
 
 
Jag har ju mycket tid när de är här oxå eftersom de klarar sig själva en hel massa men med en del "restprodukter" spridda omkring sig.

Sen försvinner ju en del tid i att jag måste gå och gå och gå åt alla håll när bilen också är borta men ist får jag ju en ökad vardagsmoion som är nyttig och ingår bra i mitt weightrainer projekt.

Idag gick jag till lillasyster Emma som en motionsrunda men även för att få vara social med hennen som VAB-ade.
 
 
Abbe har varit sjuk i två veckor i influensa och lunginflammation så nu var han i konvalesens och på återhämtning.
 
 
 
 


Jösses vad jag vart svett av gåndet fik klä av mig och hänga kläderna på handdukstorken och låna av Emma. Hon är 15 -20 kg mindre än mig så hennes STORA sovlinne satt som ett andra skinn på mig ;-) men jag slapp sitta halvnaken iaf.
 
Jag hade tänkt träna ett Kinesipass idag men hjälp träningsvärk dö lyx fortfarande sen Crosstrainer/fit passet i tisdags så Ipren gäller fortfarande.
 
Jag var lite extra mosterlig och köpte present till Abbisen som han bara uppskattade lite för han vill hellre ha fotbollskort....
 
 
Jag tyckte dock att Skip-bo var roligare för mig och han mumsade nöjd på Dinosauriekakorna.

 
 
Sen skjutsade Emma hem mig när jag vunnit en gång och kommit sist en gång på Skip-bo. Abbe tvåa bägge gångerna.

Så åkte jag hem och vilade lite inför nattjobbet.
 
 


Imorgon ska jag ha en information om PICC-line på läkar introduktionen så måste vakna tidigt trots att det blir mellan min natt ett och två av mina fyra nätter jag på någotvis planerat in i mitt schema.
 
Nu sitter jag här ensam och känner lite vem ska jag prata med??? Mig... själv... och jag...? 
Hör du Ingela...!
-Ja vad säger du Ingela... 
-MEN Ingela nu gör vi så här inte som du Ingela!
-Va Ingela!?  menar du att du funderar på en tattuerng som snart är 50 år gammal??!!???!
- Ja men snälla Ingela det är väl ingen medelålderskris du kommit in i?!
- Medelålderkris neeeej inte mig inte!
- Pierca naveln är det medelålderskris...?
 -Sluta nu Ingela... mig... själv...och jag... blogga istället.
- OK då fortsätter bloggandet.
 
Jag har i flera kvällar i rad nu haft himla trevligt sällskap så nu blev det lite tomt att äta min räksallad helt själv.. nu håller den ju inte proportionerna som weightrainer projektet rekommenderade heller så kanske bra att ingen ser... :-)
 
 
Snart ska jag ju knalla till jobbet som sagt och där har jag härliga arbetskamrater och ett instressant och spännande jobb.

Dessutom ska jag förbereda lite mer för morgondagens utbildning.
Se till att göra lite körkort på våra tekisksa apparater.
Planera in vilka som ska arbeta på vilken sal osv.
Så har jag ju patienter att ta hand om <3
Trivs massor på mitt jobb <3

Ett gammalt kort här men Susanne och jag skådar in i framtiden här tycker jag <3
PICC-line verksamhetens framtid på Karlkskoga lasarett :-)

Sjuksköterska ett framtidsyrke kan jag tipsa om.

Egentiden har ju även gjort att jag bloggat. Jag har lyckats med flera inlägg denna vecka och dessutom läst lite bloggar.
Dessutom kommenterat dem för jag älskar ju att få kommentarer och gilla klickningar på bloggen så då måste jag ju klicka och kommentera hos andra också.
Fast tidsmässigt brukar jag känna mig lite stressad då.

Så som sagt denna egentid är märklig en känsla av lättnad och andrum men ändå så saknar jag mina älskade barn massor <3 <3 <3
 
 
 
KRAM och SOV GOTT ni som får :-)

 

#1 - Anonym

Tycker inte du behöver skämmas av att njuta av egentid när barnen är borta. Just den typen av egentid är något som jag saknar då båda grabbarna är hos mig hela tiden. Fast det skäms man ju också för att säga. Så de få dagar man ”slipper” laga mat är ju helt underbara
Kram
Anna

Svar: Ja det är verkligen fantastiskt de dagar man kan fuska m matlagningen även när barnen är hemma.
Mina lagar ju en del själva oxå men då blir det ju lite att städa efter åt mig men ändå smidigt.
När man är ensam och helt slippa eller när man lagar räcker den massa länge 😊
Jag tycker inte du behöver skämmas att säga det fast jag jag känner likadant själv och ibland känner att snälla åk till pappa en stund
💙💚❤️
Kram till dig oxå Anna
BubbElla/Ingela

#2 - Anonym

Tack för idag älskade syster ❤️ Tycker oxå skip bo va bättre än fotbollskort 😊❤️ O det är visst tillåtet o njuta av den egna tiden ❤️😘

Svar: Mmm tänk dig om sisådär 12-14 år har du oxå en massa mera egentid men då ska vi iofs flänga omkring som hockey kändis mamma och hockey kändis moster i NHL världen 😇🙃😉😍
Tack till dig oxå för idag mysigt och nu kan vi ju varva Nisse och Skip-bo 😊🙏🏼😀❤️
BubbElla/Ingela

#3 - Linnéa Olsson

Egen tid är ju det bästa som finns oavsett :')

Svar: Visst är det särskilt för oss som är både sociala men ändå så i stort behov av egentid.
Fast det har jag ju oxå när ni är hemma men annorlunda och märkligt när det är så tomt ❤️
BubbElla/Ingela

#4 - Linnéa Olsson

Egen tid är ju det bästa som finns oavsett :')

Svar: ❤️
BubbElla/Ingela