Motionär av... solariegenerationen 🌞

Hej 💕

 

Dagens motionsrunda avklarad.

Körde stavgång knappt 90 min 😊

Rätt nöjd m mig själv.

 

(null)

 

 

Fuskade dessutom och gick förbi solariet.

Eller gick inte förbi utan la mig i 12 minuter oxå. Solariegenreationen sa jag till Linnea som tillhör spraytan generationen.

Iofs så använder jag ju oxå brun-utan-sol men inte på hela kroppen.

 

Får skynda mig nu att smörja mig med antiskrynkelkräm... solarieskrynklorna kastar sig över mig 🙈

 

Hemskt egentligen att trots alla varningar så har jag solat solarie sedan jag var typ 14-15 år men inte massor utan nån gång ibland på vinter halvåret för att inte bli så blekrosa och marmorerad som jag blir när jag blir blek....

(Hittar inte min bild ur månfarkosten till solarie så ni får föreställa er 😊🌞😎)

 

Stavgången kändes så effektiv så jag blev sååå besviken när jag kollade steg och kilometer i appen 😳

Bara 7,2 km och 8 300 steg...

 

 

(null)

 

Stängde av musiken och lät hjärnan jobba ist.

Tänka... 

Hjärngympa...

 

Så då planerade jag att blogga om Linnéa.

En gästblogg hos henne men eftersom hon säger att ingen läser hennes blogg så är det bättre jag bloggar hos mig ist.

Jag har ju ca 2-6 besökare per dag helt vanliga dagar och mär jag lagt upp en blogg kan det variera från 13-60 besökare.

 

Ang känslan av  effektivitet... att jag var effektiv idag på motionsrundan...
Jag undrar hur många steg jag fick ihop igår när jag övningsdansade i flera timmar... massa effektiv 😋 att man aldrig får nog 🤪💃🏼🎶

 

Det blev oxå motion massa steg men telefonen låg bredvid som musikanläggning 😊

Men jösses vad kul det var.

Köksgolvsslitage med hemgjord Let´s Dance

Youtube klipps som inspiration.... sen alla möjliga musikstilar... gammal och modern pop, ny och gammal rock... reaggie... latino.. vals... visor...  och lekte till dessa 🎵💃🏼🎶😋 släppa lite hämningar och köra för vad spontaniteten hade lust med. Ler ännu... 

Dessutomflera timmars dansande även i lördags kväll.
Skulle någon kikat in hade den nog undrat vad det var för galningar. 
Ni som missat detta med dans vet inte VAD ni missar... FANTASTISKT!
 😊💃🏼🎶 

 

 

 

 

I lördags var jag extra hurtig o till och med "sprang" 😊


Hade hopprepet med mig och tänkte att i nåt dolt hörn borta vid Nobelhallen kan jag köra hopprep och lite styrka.

 

(null)

 

 

Ett dolt hörn vart lite svårt för det var tivoli på grusplan och fotbollsmatch på KEMAB plan (trir den heter så) 

 

Dessutom hade halva Karlskoga bestämt sig för lördagspromenad precis där jag var...

 

Till och från tivoli sannolikt samt även bara för det var skönt väder 😊

 

Jag hittade en liten hörna i entren till stadion med tivolit i bakgrunden och hoppade lite och körde lite benböj utfall dips och armhävningar /planka mot staketet.

 

(null)

 
(null)
 

 

Några tittade riktigt men då försökte jag tänka annorlunda...

Istället för att tänka som jag brukar tänka...

Att:

- Oj vilken knas-Ella stå här och göra sånna däringa övningar...

Hoppa hopprep!!!!?

HUR gammal tror hon att hon är!?!?!

10?!?!

Fyllde hon inte 50 förrförra veckan!?! Krisar eller...?

 

(null)

 

 

Så ist tänkte jag att de tänkte:

-Kolla vilken duktig tjej eller mogen kvinna kansle som ser över son hölsa och hoppar hopprep och tränar. Utnyttjar naturliga miljön till sin träning som räcken och stängsel SÅ smart!

När jag blir så där gammal ska jag bli lika hurtig... om de är yngre eller om de är typ lika gamla... åh öh jag önskar jag oxå tog mig i kragen...

 

För egentligen är det ju det där sista jag tänker när jag ser människor ute och motionerar.

Om det inte är på julafton för då tänker jag GÅ hem och njut av familjen ist 💕

 

Tyvärr sträckte jag mig i vaden på cirkelträningen förra måndagen så kunde inte springa (läs jogga/lunka/gå) så bra men jag fick iaf ihop nästan 10 000 steg i lördags (exkl jobbstegen). 
Fick lite massage i lördags så kändes bättre men hoppas att syster Petra har tid imorgon.

 

 

 

 

Åter till steg och vardagsmotion.

Målet som vår PT Sofia sagt är 15 000 steg per dag och det lyckas jag aldrig med.

Sliter rejält då.

Men iofs är det väl samtliga steg och jag har ju aldrig telefon i fickan på jobbet eller hemma så fler steg får jag ju ihop per dag.

 

 

Så nu har jag vardagsmotionerat ordentligt tycker jag idag.

Ändå känner jag mig tung klumpig och slarvig....

Underligt hur det är och en annan gång är jag hur nöjd och pigg som helst ist.

Och kanske motionerat mera.

 

 

 

Ikväll blir det träningspass med weight trainer gruppen.

Vi har kört både inomhus och utomhus nu. Så kul.

 

 

 
 
 (Bilderna är tjuvade av Sofia Vähäsalo vår PT på träningslagret)

Nästa vecka har vi gjort våra tre månader i gruppen och ska klara oss själva sen.

Jag jobbar att bygga min basala plattform med vardagsmotion och träning så jag kan toppa den med intensivare äventyr oxå.

 

Då gäller det att ha disciplin även fortsatt.

Jag har ju några kilo kvar ca 5-6 att jobba bort och ur träningssynpunkt blir man ju aldrig klar. Målet jag har är ju att fortsätta träna och bibehålla den storlek på kläder jag krympt i.

 

Att klänningsgarderoben ska passa/fortsätta passa nu när de passar igen...

Räknade klänningarna i garderoben här om dan.... 33 stycken... då är inte de på vinden med...

 

Räknade BH-ar oxå.... typ 35.... där med....

 

(null)

 

 

Eller glasögon... solisar... läsisar (plus)... långhållisar (Minusbrillor) Fast på bilden saknas en hel hoper eftersom jag just nu förlagt och glömt en hoper av dem bortikring.... 

(null)

 
Så vart det ju det här med min svarta låda oxå... den hittar man vid en Ella krasch... kraschen kan bestå av stt det är så svart i lådan att man inte hittar DEN lilla svarta pga allt svart... många nyanser av svart...

(null)

 

Nej nu måste jag upp på vinden och leta foton till min "gästblogg" till Linnéa 

(Fick knövla en hel timma extra nu för jag råkade klippa in en massa fel saker som låg i "klippkorgen" ... Det bara kom...  men tror jag plockat bort det och fått ordning på ordningen" nu i flödet på detta inlägg.... Hoppas jag hinner min blogg jag hade tänkt idag för detta vart bara en helt spontan från ett tänkt FB inlägg som spårade ut och fick bli ett blogginlägg istället...)

 

Kramar 😍🤗❤️

Från

Ella av solariegenerationen 😋