Semesterstart 2017


Hej

Just nu sitter jag i min soffa och har haft semester i 5 dagar... Har 3 v och typ fyra dagars semester så ska börja jobba v 29 måndag imorgon kl 07.00 igen. 

Igår gjorde jag ett bloggförsök men datorn gick i strejk men nu så gör jag ett nytt försök. 
Detta inlägg blir inte så seriöst men en del tanke kommer mot slutet.
 
 
Laddat med lite gott, Chokladpudding och ett litet glas bubblig rosé, inför bloggandet men det är redan slut (Kommer bli en missPiggElla) för att få upp denna bild och ta bort tre som hängde med av bara farten tog 30 min...

...Ack så seg dator men men kanske funkar ändå...
Med en stor dos Betablockare som stressbromsare... Omeprasol för magsåret... extra mjuka soffdynor vore nog mer på sin plats kanske även IVA sköterskans bästa vän lite vitt...(propofol...) i pump så jag kan bolusa mig själv innan det slår in.... när vansinnes utbrottet på datornslångsamhet börjar göra sig till känna...
 
Hon behöver en bättre då när hon ska plugga bildbehandling - önskeutbildning och ska bli retuscherare.
Nu letar vi lägenhet fortfarande men hon har flera bra alternativt att kika på. 

Semester dag 1
(startade efter jag sovit efter nattjobbet ett extrapass)
Jag hade en härlig start på min semester och njöt riktigt <3
Firade in den hos min faster Agge.
Tillsammans med självklart faster, en arbetskamrat och min mellis syster.
 
 
 
Vin, ost och kex på menyn och åt i solen på bryggan. Många fåglar hoppades på att vi skulle droppa lite åt dem särskiltdenna lilla andfamilj <3
 
 

När solen försvann fortsatte vi i uterummet.
Att man kan bo så vackert som min faster är liksom otroligt och detta här hemma i vårt Karlskoga.
Hon har alltid kunnat trolla och gjort vackert av allt, sett möjligheter och verkställt dem.

Till och med toaletten njöt jag från <3


 
 
Underbar kväll synd vattnet var så kallt så inget badande.
 
Lite lätt sliten vaknade jag så småningom upp till...

Semester dag två...
 
(ännu inget propofolbehov... magmedicin... bara min onda rumpa...men falska ischias som bråkar...) 
Denna kväll blev spontant inplanerad för att bubbla semestern (igen) med goa vänner hemma hos Cathrine.
 
Hon hade fixat mat och dukat så fint så skålade vi in semestern med Aperol svalkande gott (hade inte gjort något om sommarkvällen varit varm men vet ni...


 
 
Vi fick den varm iallafall :-D

Prosecco med mera....
 
Självklart lite vatten...

 
Sen så blev det full fart på mig Maria Lena Cathrine och Emma som oxå dök upp <3
 
 
 
Efter flera timmar senare och en massa bublande senare så skulle jag och Maria cykla hem....
Ja jösses vilken skratttur menar cykeltur... :-D :-D :-D med all sannolikhet totalt livsfarlig.

 Vi skrattade så vi hade kramp i alla skrattmusker... mjölksyra i buk och ryggmuskler, hastigheten var krypfart... 
 till slut ramlade jag ned i ett dike, med cykel och alla sommarblommor omkring mig skrattandes ÄNNU Mer :-) 

En god idé hade nog varit att gå istället och även då använd fullt med inlines skydd och cykelhjälm <3 Tur jag är så välstoppad "spontant" ;-)

Vi är bara bäst på att cykla Maria och jag. Vettigt nog undvek vi filma/fota denna företeelse och att behöva besöka vår arbetsplats (Intensivvården)

Nästa dag.... Semesterdag 3....
Tillika midsommarafton...

PUH suck stön.... ska jag vara på lunch klockan 12 och fixa saker innan....  och umgås m barnen eller mena mina ungdomar <3  nu när jag faktiskt inte jobbar i år... pust och stånk... VILKEN HEMSK MAMMA JAG ÄR!!!! HUR SMART ÄR JAG!?!?  4........9.... år gammal... eller igår ung.... och hade himla kul.... men det kostade... hade inte varit så här risig på 2 år... 

Hm... nu hamnade jag i seriösa tankar igen

man blir inte så smart av alkohol...
och särskilt inte ork dagen efter...
 
....Tänk de som dricker varje dag....
och mår som jag gjorde denna dag... varje dag... då skulle det inte bli mycket gjort... någon dag... någon månad... något år eller aldrig....
dessutom den ångest som alkoholen skapar... gnaget i själen... varje dag...?

Inte underligt att människor och familjer går sönder, samhället drabbas, personen inte orkar ta tag i sig själv eller bry sig om sig själv eller de som vill stötta... 
 
Jag skulle betala en Ålandskryssning för 8 pers... tappade helt bort det... så den avbokades och jag fick omboka allt ihop när jag var pigg igen... semesterdag 4... Tyvärr fick vi då en sämre buffé tid... det blev väl den värsta konsekvensen egentligen jag fick men som sagt OM detta hände dag efter dag... vecka efter vecka... månad efter månad.... år efter år... då bodde jag nog på gatan nu

Åter till oseriösa delen... (typ mitt liv... hjärnan har ju ett eget...)
 
men tack vare metoprolol.... multivitamin...  magnesiumbrus... postafen... calma... ipren... mycket envishet så var jag så här pigg när lunchen skulle intas.... (Halsbandet med felsida ut....)  #utanfilter :-)

 
Glad Midsommar <3 <3 <3 (numera i efterskott) 
 
Midsommarfirandet får sin egen lillablogg för den firades bla vid en plats i min barndom som spelat stor roll i mitt liv, Granbergsdalshytta <3

KRAMAR till er ALLA <3
 
Lite praktiskt:
Gilla på hjärtat och skriv väldigt gärna en kommentar.
Skriv gärna åtminstone ditt förnamn eller initialer så jag lista ut vem du är som skrivet.
Din mailadressen ser ingen men via den får du besked om jag svarat på din kommentar.
/Ingela 
 
#1 - Anonym

Ojoj...i min familj kallar vi det pingponhjärna😍 med kärlek.
Flera medlemmar med samma speed.
Kram
Jo mina initialer MH😍

Svar: Pingponghjärna 😍 min hjärna är full av PloppPopUps lite besvärligt av och till men spännande oxå 😊 KRAAAM
BubbElla/Ingela