Min första laptop <3

Hej :-)
 
Nu ska jag presentera min nya vän som kanske borde heta "Spiralen" hihi
 
 
Jag har ju tänkt jag ska blogga lite mera men det går inget vidare rent tidsmässigt men även pga mycket seg lånedator (sonens).
Sen råkar jag ju skriva inlägg på facebook som skulle kunna göra sig bättre i en blogg men som idag bler det lite tårta på tårta... 
men håll till godo iaf <3
 

I fredags var jag på elgiganten och där stod ett eller flera paket var det men särskilt ett stod där och vinkade åt mig... 

HEJ Hej Bubbella ser du mig?
Jag kan följa med dig hem nu genast ;-)

Ungefär så där som klänningarna ropar på mig... (ja ni vet... ni som följer mig på facebook... Mina klänningar och bh-ar...) så ropade ena kartongen.
 
 
Det stod Lenovo Yoga VIT på den...på  papperet som beskrev funktioner... pekskärm... vikskärm... installerad och klar.... och så stod det en massa grekiska oxå något med GB och Hz och siffror och ramminne mm 

Jag tänkte att den skulle bli fin till min TV (som precis nu var färdigbetalad) och även till min bil (som inte är färdig betalad tyvärr) som den väl inte kommer umgås med så ofta.

Mina funderingar har ju varit. Ny dator eller ny iPad.
Linnea har sagt att jag skulle få överta hennes mac book när hon är köper ny efter skolstart nångång men hur länge är det kvar när det står en kartong nuuuu och ropar och vill följa med hem NU...
Denna är nästan som dator/laptop och läsplatta - padda  (i ett fast inte iPad - min är 5 år gammal och så trött önskar sig pension)

Nej... nu ska jag inte gå på den lätta.
Utan ta ett övertänkt beslut.
Ett sånt som jag brukar göra när det gäller "villhöversaker"...
Susannes braiga ord som man vill ha men kanske behovet inte är så man behöver... man villhöver.
Fast denna dator är en behöversak faktiskt.
 
 


Mitt övertänkta beslut för dyrare rea villhöver och behöver saker är att gå hem... tänka på saken och när jag väntat en tid, flera dagar, tänker jag fortfarande på saken? Vill eller behöver jag den fortfarande? Vad har mina bollplank tyckt?
DÅ går jag tillbaka finns den kvar?
Ja ! Då var det meant to be.
Om inte så var det inte meningen. 

Johan och Linnea peppade mig idag och tyckte det var ett bra inköp och mina andra två bollplank min son och en vän hade under helgen gett positiva åsikter oxå.

Så idag följde den med hem...  Tada :-)
Åkte i min fina vita bil... bor på mitt fina vita pallbord framför min fina vita tv <3
 

 (tv-n missa jag på bilden)

Undrar vad den ska heta? namnet Spiralen ploppade upp eftersom jag alltid sagt fel om Lenovo och säger Levonova - preventivmedel märke min spiral... :-)

Skafundera lite bara :-)

Nu inviger jag den i bloggvärlden med detta inlägg och hoppas det ska fungera.
Lite svårt är det att få till det och inte komma åt den därmusplattan sim gör att markören gör en rymning och texten hamnar på het fel ställe. eller att underliga tecken kommer eller jag issat en hoperbokstäver.


MIn dator är en Yoga modell så den kan göra flera olika Yoga övningar... 
 Yoga övningarna nedan bla:
 
 
Paddan
 
 
 
 
Bryggan
 
 
 
 
Selfien
 
 
Hoppas vi kommer bra överens jag och min nya dator.
Kanske bli  bloggkändisar;-)

Den är en present till mig själv en födelsedagspresent till nästa år.
då denna kvinna blir ett år äldre igen och ska in i ett nyttdecenium i livet.
 
Godnatt alla nu är det nog dax att försöka sova.
 
KRAMAR från Ella och Spiralen hihi <3