Varför ska jag blogga?

Jag funderar en del över det... Det bubblar av och till av idéer....liksom kommer av sig själv...

Så stoppar jag upp och tänker varför skulle nån vilja läsa det jag skriver?
Så egoistiskt att tro det ju.

Men inne i detta huvud vill saker komma ut. Vissa passar dock inte att diskuteras offentligt heller så får fortsätta diskutera i mitt eget huvud med mig själv och mig själv.

Det är liksom lite medicin för själen att vädra hjärnan.
Jag tror det är därför många skrivet dagbok genom åren jag har gärna velat skriva dagbok men det funkade inget bra.
Brev fungerade utmärkt däremot.

Hade en brevvän i unga tonåren och våra brev skulle nog varit bra dagböcker om man läste dem nu.
Många och långa brev skrev vi målade fotade och skickade små presenter och jag har kvar dem alla.

När jag var aj-pair skrev jag dagbok i min almenackan. Varje dag en eller flera notiser om vad vi gjort och om vädret och om vilka jag ringt/ skrivet brev till.
Himla kul att läsa nu.

Jag fortsätter väl att bubbla lite här och känner mig fram. Kan ju läsas om nåt år och tänka... Hur tänkte jag egentligen....?

Idag sitter jag nu i sängen den sena dagen till trots. Ledig helg och roat mig både fredag och lördag kväll så är lite sliten och lite ledsen.
Haft så kul men ibland kan även saker som gör en ledsen dyka upp och jag önskar så att jag kunde tänka annorlunda men hjärtat styr även hjärnan tyvärr.... Och hjärtat är inte alltid logiskt... Vilket hjärnan inte heller är då... Just nu Bubblar den av sånt som man borde skriva i sin privata dagbok.

Ha en skön söndag

Kramar från mig / Bubbella