Känner mig utpratad...

Däckat hemma i soffan efter ett kvällspass på jobbet.

Jag älskar mitt jobb så det är verkligen inget jag klagar på men idag kändes det låååångt arbetspasset 12-22

Började tidigare för jag skulle ha undervisning för sjuksköterskestudenter om PICCs Perifert Insatt Central Catheter som är ett ansvaronråde jag har.

Jag visade bildspel och pratade och pratade och visade lite praktiskt med ultraljud och kranar och proppar.

Sen fortsatte jag med att byta ut PVK-Erna vi använder mot en ny sort vi ska testa.... Pratade och pratade och instuerade och informerade i massor till kollegorna

Därefter kom jag på att jag skulle instruera några kollegor i ultraljudsteknik. Leta blodkärl och eventuellt sticka PVK med uötraljudsguidning... Så jag pratade och pratade lite till...

Tänkte jag övar pratandet till alla de utbildningar jag ska hålla i nu under hösten.
Testade tanken jag hade på en sv utbildningarna och jag tror jag hittat rätt i tanken.

Men nu är jag utpratad för idag känns det som... Tur klockan är natten... Hoppas jag inte pratar i sömnen...

Linnea min dotter www.OlssonLinnea.se och jag har haft soffhäng nu ikväll så jag slapp prata mer och kollat topmodell och vilat pratet.

Leone vår hamster blev så imponerade av min fabfavvis Jonas Hallberg när han pratade istället för mig så hon tittade på alldeles blixtstilla. Eller om hon planerade att rymma. Hon är en rymmarråtta.

Nu säger jag godnatt från mig och Linnéa och hoppas jag pratsugen imorgon igen... Inpratad kanske :-)


Undrar vad det blir om man korsar mor och dotter med en hamster... Och utnyttjar ett snapchat filter... Jo en gnagar mamma och dotter... På bild 🐹🐹 😊

Oooops insåg jag har tvättstuga kl 07....

Nattinatt på er ❤️