Kärlek... Tycka om...

En tanke ett bubbel om kärlek... på äldre dagar men kanske nu...

Kärlek är underligt...

Hur vet man om man tycker om någon....?Är mer eller mindre betuttad i en person...?
Eller rent av förälskad i?
Kär?
Himla svårt....
Men jag vet iaf att jag tycker OM 😊

Och vad är man kär i...? När man har den där bubblande glädjen i hjärtat... Är det kärlek? Eller bara en massa livsglädje som bubblar omkring 😍

Det finns så många kärlekar:
Kär i en situation...
Danskär ( glädjen och känslan man får i en gemensam dansupplevelse... Väldigt lätt att feltolka därav många fem i två ragg skulle jag tro)
Kär i kärleken
Kär/Betuttad i en person ( olika grader)
Kär i droger... Många har tappat sin kärlek till dessa...
Jag blir helt kär i kroppen av vissa låtar... Sannolikt har jag upplevt en oxytocinsituation till den...
Kärlek till sin nästa... Men då måste man ju oxå älska sig själv...
Kärlek till sina barn eller till sina föräldrar.

Vissa kärlekar har jag full koll på med vissa är totalt förvirrade och trasiga.


Till saken:
Nu skulle jag inte skriva om det... utan om mina funderingar på vad.... På vad jag tror jag vill med att tycka om... och att dela ett liv med en person.

Fast jag är livrädd för att dela mitt liv med någon igen så vet jag att jag ändå vill det... En dag iaf.

Jag vill bli gammal tillsammans...

Insåg det idag när jag såg ett så vackert äldre par 💕

De var ute och gick jag stötte ihop med dem två gånger. De strosade på hand i hand och såg så friska, nöjda och tillfreds ut. Så vill jag oxå känna igen och speciellt när jag blir gammal... trygghet och gemenskap och respekt mm

Jag ville stanna och be att få ta en bild av dem eftersom det de utstrålade var något som jag vill uppnå en dag.

Gemenskap med... att åka till Skagern med och dricka vin ibland sanddynorna...

Trygghet och mod med...att Åka till en strand (kanske vid medelshavet eller nån myggfri svensk strand...) och ha sex i månskenet... Eller i vattnet när ingen ser 💕

Utforska livet.. Eller en svensk dröm Österlen och bo på ett riktigt skånskt pensionat...

Eller bara vara nöjd tillsammans med... Nöjd med livet hemmavid och göra vardagen spännande

Vårda tillsammans med...varandra och de sina... Stötta varandra i sjukdom och nöd så småningom död...

Tillsammans inte bara jaga spänning i livet även om det ingår oxå fast man blir äldre...
Kanske jag kunde finna ett lugn?
Lugn min jakt på livet...

Egentligen tror jag att vi alla har en sån dröm eller fantasi... Eller kanske ett mål...

Jag fantiserar att min dröm blir verklighet och att jag blir redo för det... och att det finns en person som vill det tillsammans med mig... Som jag oxå vill tillsammans med...
Är för rädd ännu... Tror jag... Rädd för vad...? Rädd att såra och bli sårad...? Rädd för instängdhet? Men med respekt för varandra borde det ju bara vara tuta och köra 🙃🙂


Tycker iaf om att tycka om ❤️


Ännu ett inlägg plockat ur Bubbellas hjärta och hjärna...

Bilder är lånade hos Birgitta Lindeblad


Och jag har frågat om lov men väntar på svar.

 
#1 - Anonym

Alldeles underbart

Svar: Gullig du är ❤️
Ingela