Kallstenen i vattnet...

Idag är det den 10:e augusti och min pappa ❤️ har namnsdag 🌺
Idag är dagen han har varit elak tycker jag igenom alla mina barndomsår 😳 ( skoja bara han är Och var INTE elak 💕)

Men vi leker att han var elak och detta är varför 😊 HUR kan man som pappa åka iväg och slänga kallstenen i vattnet när man inte badat klart för sommaren och inte ens skolorna börjat???

Jag funderade på det en del... Om vi på nåt sätt kunde hindra honom??? Låsa in i vedboden...?

Sen förstod jag hur svårt det var... Det var inte bara min pappa...
UTAN ALLA Lars-ar...
De åkte iväg och kastade i sina kallstenar...

Rakt ner i vårt badvatten... Och alla andra vattendrag... Så badtemperaturen bara sjunker 😟 burr...

Men i år har de nog inte ens taget upp de de slängde i förra året...

Som jag skrivet på Facebook så har jag bara badat/doppat mig vid fyra tillfällen än i år.

Vid tre Mö- och en annan... -Ö-...

Mörtsjön (sjö)
Möckeln (sjö)
Mörtbäcken (pool)
Krillehöla... (I en arbetskompis pool i Kristinehamn)

När jag var liten sa min pappa att man inte fick bada förrän sommarlovet var igång...

Gissa om vi var sjukt badsugna när det väl infann sig 😊
Som vi längtade att ta oss till vårt älskade vadställe Lersjön.... ❤️

Men nä...fast vi kom på botemedel... Vi smygbadade i den lilla bäckliknande lerälven i kohagen och vi badade i rännorna upp vid Granbergsdalshytta 😊

Allmän livsfara av och till men skönt i maj juni värmen. Och vi var ju tvinga utnyttja badvattenvärmen innan kallstenen åkte i ju😊

Jag och mina systrar och våra vänner liksom våra barn är riktiga vatten djur 😊😀 uttrar kanske med födelsenamnet Otter

Åh vad jag längtar efter en riktig dag m sol och värme innan semestern är slut

Lite roliga vattenlekar vore ju stämningshöjande 😊

Som syster Emmas och min gemensamma variant hur man bäst lägger sig på en luftmadrass 😊

(Tyvärr kunde jag inte dela filmen)

Dopp i Lersjön 2015

Önskar min pappa (Lars-Olov)❤️ en bra namnsdag på Larsdagen idag liksom till alla andra Larsar.

Nu ska jag se om jag lyckas bada i ytterligare en sjö i morgon, Vänern.

#1 - BubbElla

Idag har jag badat i svartälven en månad efter kallstenen stoppades i av pappa ❤️ Och alla Lars-ar... Det var varmt 😊