Börja blogga... En tanke för längesen...

Första gången jag tänkte nääää nu måste jag börja blogga var 2009 och vi var på Rhodos.
Anledningen var då ALLT skräp jag såg överallt och tänkte men herregud!!!! Hur kan man skräpa ned så grymt!?!?!
Sen såg jag vid en korsning hur de åkte med en traktor med plog och vände ner allt skräp på gräset... Så det hamnade under jorden....
Plast och allt...
I staket fladdrade påsar och i diken och i buskar låg skräp överallt...
Jag tänkte på min barndom.... Mulle och Stövarna... Inpräntandet... "Håll Sverige rent"!!!
Jag kan inte slänga ett litet kisspapper ens en gång....

Jag jobbade en halvsäsong på Lindvallen där plockade vi upp allt skräp vi såg efter oss själva och andra det ingick i arbetsmoralen.

Så tänkte jag HUR ska man komma åt ett sånt här problem? Jag tror det var min dotter Linnea som sa Blogga mamma. Ja kanske det sa jag och började spinna vidare i huvudet.
Pappa Pulver undrade vad jag skulle ha för namn isf för Bitter Fitta var upptaget... Men kanske Butter Kutta var ledigt.... ( sagt m humor 😊) Hm.... Namn.....? Och är jag så kinkig och Butter tänkte jag... Det kan ju ligga nåt i det han sa... (Jag är en ältare...😟) Så funderade jag vidare....

Kom inte igång med bloggandet....
Facebookar och instagrammar ist låååånga inlägg och mycket bilder men som jag faktiskt får många glada och tacksamma kommentarer om både på fb och irl.
Men har fått kommentarer som börja blogga ist detta av sådana som uppskattar mina inlägg men även av en och annan som tycker att jag skriver för långa inlägg....

Så nu så med drömmen om att få dansa i Let' s Dance helst med Tobbe Karlsson han som bara dansar med "tjocka tanter"... Vilket ju skulle passa mig utmärkt 😀
Dessutom så blir de mindre och massa dansanta under tiden...
Ännu mera passande för mig.... problem... måste ju bli kändis först.... SÅ vad ska jag bli kändis som?
Mamma till känd fotograf? När Linnea blir känd.... Eller när hon blir känd bloggare.. Och jag känidisbloggar mamma eller När min systerson 6 år blir hockeyproffs.... I Canada.... Hockeykändismoster....
Näe får ta tag i saken själv och satsa på bloggför mig själv....

Men vad ska man skriva om då....?
Spånar vidare på det...  Finns massa idéer men vissa vill man ju hålla anonymt och det går ju inte om man vill få dansa i Let's Dance....

Nästa inlägg ska nog handla om namnet.... VARFÖR BubbElla...
Men ni får gärna spåna om det i kommentarerna

VÄLKOMNA TILL min blogg och mitt första blogg inlägg EVER 💖💖💖

(Ang skräpet så såg jag det även i Thailand på fridlysta öar, i korallreven i Egypten och hela bakgårdar till hotell i Egypten men även på bakgårdar till fina hotell i Sverige....)

Här kommer några skräpfriabilder från Rhodos, mitt besök i Let's Dance studion i frihamnen där vi hejade på Elisa dansbandsångerskan 🎤 och jag älskar ju att dansa foxa och bugga 💃🏼 skickar därför med en bild med sann dansglädje 😀
Nu ikväll blev det en lyrisk dans till Expanders 👍🏼😊
 
Spara
Spara
#1 - Anonym

Plockar alltid upp mitt skräp. R-m

Svar: Du har ju gått på
Mullarna och stövlarna oxå 😀
Ingela